Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Team Tlissewegenartje op werkbezoek naar Antwerpen

Op zaterdag 5 novembers ging Team Tlissewegenartje met de trein op werkbezoek richting Antwerpen. Ze zouden er het 'Red Star Line museum', het 'Mast' en de 'China Light ZOO' bezoeken.

Het 'Red Star Line' museum was heel indrukwekkend. Twee miljoen passagiers maakten met de stoomschepen van Red Star Line de oversteek van Antwerpen naar Noord-Amerika. Hun verhaal, dat van de rederij die hen vervoerde en dat van de stad en de haven waaruit ze vertrokken, staan centraal.

Daarna bezochten we museum het 'MAS', een indrukwekkend pakhuis midden in de bruisende wijk 'het Eilandje'. Een wandelboulevard met metershoge glaspartijen leidt je er 60 meter hoog. Helemaal boven, op de 10de verdieping genoten we van een 360 graden panorama over de stad, de haven en de stroom.

Als laatst bezochten we 'China Light ZOO'. Ook deze winter viert ZOO Antwerpen Chinees Nieuwjaar met het lichtfestival China Light ZOO. We leerden in de indrukwekkende lichtsculpturen het oude China kennen, met zijn mythische dieren, symboliek en legendes. Dit alles werd prachtig aangevuld met dromerige traditionele muziek en magische Chinese dansen.
Na dit pracht lichtfestival ging het terug huiswaarts met de trein en had het team weer veel nieuws opgestoken en bijgeleerd.

Enkele sfeerbeelden in de Stad, het museum en het 'Mas'......KLIK HIER of HIER!

Enkele foto's van het lichtfestival 'China Light ZOO'.......KLIK HIER of HIER!